Mija kolejny tydzień BACK TO SCHOOL, ale myślę, że jeszcze warto wrócić do wspomnień z wakacji. Przygotowałam dla Was kilka pomysłów, które możecie wykorzystać w domu lub na zajęciach (jeśli jesteście nauczycielami/lektorami angielskiego). Liczę, że jeszcze się przydadzą. Dajcie znać w komentarzu, jak poszło na zajęciach i czy post był dla Was choć trochę przydatny.

Miłego wspominania po angielsku!

A oto lekcja o wakacjach „po wakacjach” dla grup, na poziomie A2/B1.

BRAINSTORMING

Zacznijcie od burzy mózgów nawiązującej do tablicy pomocnej przy opisywaniu swoich wakacji:

Wypiszcie wszystkie pomysły dotyczące wymienionych dziedzin.

Szablony możecie pobrać w pliku.

YOUR OWN IDEAS FOR QUESTIONS
Następnie poproś uczniów, by napisali na wcześniej przygotowanych karteczkach swoje pomysły na pytania (np. 3-4 każdy), zegnijcie je i włóżcie do jakiegoś pudełka, z którego uczestnicy będą potem je losować.

Wróćcie teraz do tablicy z sześcioma pytaniami na początku. Niech każdy je uzupełni i osobie tym samym opowie na ich podstawie. Zwróć uwagę, by każdy uważnie słuchał pozostałych.

Teraz prowadzący wypowiada na podstawie informacji, które już padły zdania dotyczące kolejno uczestników i wybrana osoba z grupy odpowiada, czy jest to prawda czy fałsz, np. Ty mówisz: „Peter has been in the USA this year and travelled by plane and bus”. Wskazana osoba odpowiada: „true or false”, a osoba, której dotyczyło zdanie, czyli Peter, potwierdza lub zaprzecza.

Następnie każdy uczestnik losuje jeszcze po kilka pytań z tajemniczego pudełka, do którego wcześniej uczniowie wrzucili swoje pomysły na pytania.

Tutaj trochę czasu na prawdziwą zabawę, czyli kalambury. Zdecydujcie sami, czy bawić się w pokazywanie, czy rysowanie, czy w oba warianty. Podzielcie grupę na zespoły, najlepiej 3-4 osobowe. Ustalcie, co będzie nagrodą dla wygranych. Jeszcze jedno, można grać bez ustalonych ram czasowych lub dać każdej grupie np. 2 minuty, w ciągu których zgadują jak najwięcej haseł.

Możliwe hasła znajdziecie w pliku do pobrania.